Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Kolay Sebzeli Tart Nasıl Yapılır?

by - Nisan 28, 2017

Turta hamuru denildiği zaman aklınıza ne geliyor?


-Bol bol un?

-Bol bol yağ?


Benim tam olarak aklıma yukarıda saydığım ikili geliyor. Hal böyle olunca turtanın her türlüsünden uzak durmak düşüyor bu bünyeye. Tamam tart dediğin şey bir lezzet patlaması ama insan kalori saymaya, yediklerinin ne kadar sağlıklı olduğunu sorgulamaya başlayınca vicdanı bu tarz şeyleri yemeye izin vermiyor doğal olarak.

Ancak benimki de can! İnsanın canı istiyor tartlar, hamur işleri. Baktım bu iş böyle olmayacak "bunun daha sağlıklısını yapabilir miyim" diye başladım kafa yormaya. Ve en sonunda dün kolları sıvadım ve en azından diğerlerine göre daha sağlıklı bir tart hamuru yapmayı başardım. İlk denemem tuzlu bir tart oldu. Tatlı olanını da en kısa sürede deneyeceğim merak etmeyin! Ve işte geliyor tarif:



Tart hamuru için malzemeler:


-1.5 su bardağı un (ben tam buğday unu ve çavdar unundan oluşan kendi un karışımımı hazırlıyorum ve içeriğine güvendiğim için #doğalsan un kullanıyorum)

-1 yumurta

-Deniz tuzu


Malzemeler bu kadar basit aslında. Gerisi hamuru yoğurmak. Ben lezzet katması için hamura birazcık kekik ve kajun baharatı da ekledim. Hamuru yoğurdum, oklavayla incelttim (ben hamur miktarını azaltmak adına bayağı ince bir hamur açtım), tart kalıbına hamuru yerleştirdim ve yaklaşık 10 dakikalık bir ön pişirme sonrası üzerini süsleyen malzemeleri ekledim. Ben kabak, patlıcan ve tulum peyniri kullandım. Siz istediğiniz sebzeleri kullanabilirsiniz. Sebzeleri yerleştirdikten sonra sebzeler yumuşayana kadar pişirmeye devam ettim. Sonuç çok lezzetli oldu.


Bir sonraki tatlı tart denememe kadar, siz Kolay Sebzeli Tart'ımı denerseniz, instagramda #ceyekanınmutfağı etiketiyle paylaşırsanız beni çok mutlu edersiniz. Burada paylaştığım tariflerin birilerinin işine yarıyor olması beni çok mutlu ediyor.

Youtube'da yemek tariflerimi izlediniz mi?

Biberli Zeytinli Kolay Poşe Yumurta BURADA

Kısır Salatası BURADA

Bir Pazar Kahvaltısı BURADA

Karnabaharlı Pizza BURADA
Buda Kasesi Nasıl Yapılır? BURADA

Benzer Yazılar

0 Comments