Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Geçen Ay Neler Yaptığımı Biliyor musun?

by - Ocak 02, 2017



2017 yılı ile ilgili yeni yıl planlarımı yazarken ikinci bir karar daha vermiştim. Yaptıklarımın ve yapacaklarımın muhasebesini yıl sonuna bırakıp hayıflanmayacaktım. O yüzden her ay başında o ay için planlarımı yazacak, her ay sonunda hem o planlara ne kadar uyduğumun muhasebesini yapacak hem de o ay içerisinde en sevdiğim şeyleri de sizinle paylaşmış olacağım. gerçi Aralık ayı için bir planım yoktu ama bu ayın en sevilenlerini en azından paylaşayım dedim.

Ayın en sevilen kitabı: Buket Uzuner- Uyumsuz Defne Kamanın Maceraları/ Toprak



Dönem dönem yıl içerisinde kitaplarını sürekli okumak için yazarlar seçiyorum. 2016 yılı için de üç yazar seçmiştim: Haruki Murakami, Herman Hesse ve Buket Uzuner'di. Murakami okuma çalışmalarım 1Q84 serisiyle devam ediyor, Herman Hesse'den bir kitap okuduktan sonra o yerini birden William Golding'e bıraktı ve onun kitaplarını okuma çalışmalarım devam ediyor.

Buket Uzuner'i okuma çalışmalarına Uyumsuz Defne Kamanın Maceraları'ndan "Toprak" ile başladım. Neredeyse yazın başladım okumaya. Ancak nedense bu kitabı elime aldığımda bir türlü bitiremedim. O dönem bir şeyler oldu ve okuyamadım. Gariptir ki çantamdan bu kitabı çıkarıp yerine başka bir kitap koyduğumda okuyup bitiriyordum. Buna tekrar başladığımda birkaç bölümden sonra sürünmeye başlıyordu. Garip olan ise şu; kitabın konusunu ve anlattıklarını çok sevdim. Ancak okurken neden zorlandım bilmiyorum. Sonunda bitti kitap. Bu kadar yavaş ve zor okumama rağmen kitabı herkese öneriyorum. Çünkü gerçekten anlatmak istediği konu çok önemli bir konu. İnsanoğlu olarak doğayı nasıl mahvettiğimiz, özümüzü nasıl kaybettiğimiz, dünyada her şeyin yoluna girmesi için özümüze dönmemiz gerektiğini çok güzel bir dille anlatıyır Umay Nine bu kitapta. Toprak bittiğine göre inatla Uyumsuz Defne Kaman'ın maceralarına devam edeceğim ve "Su"yu alacağım.


Ayın en sevilen dizisi: Gilmore Girls: A Year in the Life



E tabi bunca yıllık hasretten sonra Gilmore Girls olacaktı ayın en sevilen dizisi. Hepi topu 4 bölümle bizi kandırmış olsalar da uzun bir aradan sonra izlemek epey keyifliydi. Resmen bölümleri izlemeye kıyamadım. O kadar özlemişiz ki Rory'i, Lorelai'li, Stars Hollow'u, Luke'u. Çok az güzel şeyin olduğu 2016 yılında başımıza gelen güzel şeylerden biriydi Gilmore Girls: A Year in the Life. (Dizinin detayı için ismine tık tık.)


Ayın en sevilen filmi: Other People



Galiba son zamanlarda hiç izlemediğimiz kadar dizi, film ne varsa izliyoruz. Çünkü televizyonu açtığımızda karşımızda hep bir "son dakika" haberi oluyor. Ve bu son dakika haberleri öyle görmezden gelinebilecek şekilde de değiller. Birileri ölüyor sürekli. Böyle olunca yaşadığımız gerçekliklerden uzağa kaçmak en büyük çabamız oluyor.

Other People'da çok naif bir hikayeye sahip olan filmlerden. (Konusu için ismine tık tık.) Normalde üzerine bin tane ağlak senaryolu film yapılabilecekken; kanserli anne, eşcinsel çocuk ve onu böyle kabul etmeyen babanın olduğu bir hikayeye en cool haliyle anlatmışlar.


Ayın en sevilen oyunu: Bira Fabrikası 



2016 yılı tiyatro açısından bizim için epey verimli geçti. En azından ortalamaya vurduğumuzda her ay 1 tane oyun izlemişiz. Bazı aylar iki üç oyun izlemişiz, bazı ayları es geçmişiz. Bu ayın da en güzel oyunu Bira Fabrikası'ydı. Onur Ünsal, Necip Memili, Melis Birkan, Gürsu Gür'ün oynadığı oyun da bir Bira Fabrikası'nı fethetmek için neler yapılabileceğini izliyorsunuz. Özellikle Necip Memili şahane bir performans sergiliyor.




Ayın en sevilen ürünü: Splat Special Extreme White Beyazlatıcı Diş Macunu

Bir diş macunu nasıl ayın ürünü olabilir ki demeyin. Bundan birkaç ay önce diş macunuyla ilgili kıstaslarım mentollü, naneli olmasındı. Beyazlatırsa oh ne ala diyordum. Bilenler belki biliyordur ama diş macunlarının renk skalası durumunu yeni öğrendim.



Yeşil rengin olduğu kısımda bulunan renge göre bitkiselliği anlaşılıyormuş. Eğer yeşilse tamamen bitkisel olduğuna inanılıyor diş macununun. İnanılıyor diyorum, çünkü böyle konularda nedense temkinli davranıyorum. Hem temkinli davranıyorum, hem de eğer doğruysa dikkat etmek de fayda var diye düşünüyorum. Diş macunu renk olayı da şu şekildeymiş:

Yeşil: Doğal ürün.
Mavi: Doğal ve tıbbi ürün karışımı ürün.
Kırmızı: Doğal ve kimyasal madde karışımı ürün.
Siyah: Tamamen kimyasal ürün.

Diş macunu almak için Gratis'e girdiğimde ilk olarak yeşil olanını aramaya başladım. Splat dahil birkaç markayı buldum. Daha sonra beyazlatıcı etkisi Splat'ı gözümde diğerlerinden öne geçirdi ve onu aldım. Bugüne kadar beyazlatıcı etkisi olan çok diş macunu kullanıp, hiçbir etkisini göremediğim için pek de umutlu değildim. Ancak inanılmaz şekilde beyazlatma konusunda etkili. Benim için en büyük artısı da hiç mentollü, naneli bir tadının olmaması. Bugüne kadar kullandığım diş macunları içerisinde en çok Splat'ı sevdim ben.


Ayın en sevilen mekanı: Pişi Breakfast & Burger




Hafta sonunu çalışan herkes gibi ben de uzun kahvaltılar yüzünden iple çekiyorum. Bir gün evde keyif yapıyorsak, ertesi gün dışarı atıyoruz kendimizi. Her çıkışımızda farklı bir mekan denemeye çalışıyoruz. Aralık ayında yolumuz düşenlerden en çok Pişi Breakfast'ı sevdik biz. Ancak biri Beşiktaş'ta biri Kadıköy'de olmak üzere iki şubesi var Pişi Breakfast'ın. Biz Kadıköy'de olanına gittik ve çok sevdik. Hem pişilerinin lezzetini, hem mekanı, hem de çalışanlarını. Bundan sonra sık sık yolumuzu düşürmeyi planlıyoruz.


Ayın En Sevilen Şarkısı: Zülfü Livaneli 50. Yıl Özel Albümü tüm şarkıları



Tüm ayı sadece bu albümü dinleyerek geçirdim. En güzel Zülfü Livaneli parçalarını enfes yorumlarla dinliyoruz. Sezen Aksu, Yaşar, Sıla, Mert Fırat, Ata Demirer, Kardeş Türküler, Ceylan Ertem ve daha adını sayamadım bir sürü şahane ses var. Mutlaka dinlenmesi gereken albümlerden olmuş. 



Benzer Yazılar

0 Comments