Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

En Fit Meksika Atıştırmalıkları

by - Aralık 28, 2016



Türk mutfağı kadar hasta olduğun başka bir dünya mutfağı var mı diye sorsanız, cevabım hiç beklemeden Meksika Mutfağı olur! Bir Adanalı olarak içerisinde bu kadar acı barındıran bir mutfağı sevmeyelim de Çin Mutfağı mı sevelim? Bir restorana yemeğe gittiğim zamanlarda menüde varsa mutlaka gözüm Meksika yemeklerine kayıyor ve mutlaka siparişim onlardan biri oluyor. E hal böyle olunca da evde sık sık deniyorum Meksika lezzetlerini. Ancak benim evde yaptıklarım restoranlarda yediklerimin biraz daha light bir hali oluyor. Yemeği kendim yaparken kalorisinin bol olduğunu bildiğim bir şeyi eklemeye için el vermiyor. Bugün de size daha önce evde denediğim iki Meksika atıştırmalığından bahsetmek istiyorum.

1- Taco


Orjinal isimlerini yazacağım ama benim tariflerim biraz uyarlama olacak. Baştan bu bilgiyi vermek boynumun borcu. Benim tacomun içerisinde olmazsa olmaz Meksika biberi, mısır ve börülce var. Ekmeği ise tam buğday lavaştan.

Tam buğday lavaşlardan taco için yuvarlak yuvarlak parçalar kestim. Daha önce marketten kuru fasulye gibi pakette satılan börülceler almıştım. Onları bir güzel haşladım. Mısır normalde pek yemeklerde kullanmadığım bir yiyecektir, ancak taco söz konusu olunca kullanmamak olmaz dedim. 1 kutu da mısırımız var haşlanmış. Meksika biberlerini doğradım, içerisine mısır ve börülceleri ekledim. Pul biber ve tuzla harmanladım. Ekmeklerin arasına bu harcı doldurarak fırın kabına yerleştirdim. En son üzerlerine çok az rendelenmiş kaşar serptim ve fırında biberler pişene, kaşarlar eriyene kadar pişirdim.

2- Nachos


Yine tam buğday lavaşımız var. Bu sefer lavaşlarımızı üçgen üçgen kesiyoruz. Bir kaba kaşarı rendeliyoruz. İçerisine biraz mısır, biraz da çörek otu ekleyip karıştırıyoruz. Lavaştan kestiğimiz üçgen dilimleri tepsiye diziyoruz, üzerine hazırladığımız harcı dağıtıyoruz. Fırında kaşarlar eriyene kadar pişiriyoruz. Bu kadar basit yapması.

Meksika atıştırmalıklarını benim gözümden yaparsanız tarifler bu şekilde oluyor. Biz bu hallerini sevdik. Sizler de deneyince yorumlarınızı bekliyorum...

Benzer Yazılar

0 Comments