Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

2016 Out 2017 İn

by - Aralık 24, 2016



2016 tüm dünyanın üzerine bir kara lanet gibi çöktü. Bitmiyor da bir türlü ne hikmetse. Son bir haftası kaldı ama hala bizi canımızdan bezdirmeye devam ediyor. 2016 bizi bezdirmeye devam ederken, 2017'ye biraz umutla bakmak istedim. Ortalık yıkılırken senin derdine bak diyenler olabilir. Ancak birazcık yaşadığımız gerçeklerden uzaklaşmaya ihtiyacım var. O yüzden bu yazı tamamen 2016 özeleştirim ve 2017'de yapmak istediklerim olacak.


Kilo vermem 2017'de şart!

Hem hastalığım, hem yemek yemenin benim için mutluluk kaynaklarından birisi olması yüzünden son yılları sürekli diyet yaparak geçirdim. Kilo vermeye başlayınca hızlıca veriyorum ama o giden kilolar hastalığımın yarattığı aksaklıklar yüzünden pat diye geri geliyor. Son yıllarda sürekli diyet yapınca bu yıl bana bir bıkkınlık geldi anlatamam size. Yıl boyunca sürekli kilo vermeye başladım, sonra başa döndüm, sonra yine kilo vermeye başladım, sonra yine başa döndüm. Sonra bir baktım ki vücudum bu duruma tepki vermeye başladı, bıraktım diyeti yılın son aylarında. En azından yeni yıla kadar kendimi, vücudumu rahat bırakmaya karar verdim.

Ocak ayına adım atar atmaz sağlıklı beslenme, diyet olaylarıma devam etmeyi düşünüyorum. Öyle bir ayda sekiz kilo, iki ayda on iki kilo vereyim diye hedeflerim yok. Her hafta bir kilo verecek kadar yetenek istiyorum sadece. Kilo vermek için beslenmemde öyle yokluk yaşamak istemiyorum. Çünkü ben sorun etmesem de vücudum tepki veriyor. Zaten düşündüğüm hıza yakın gidersem yaza kadar çoktan istediğim kiloya ulaşmış olurum.

Daha fazla kitap okumalıyım!

Sanırım 2016 yılı hayatımın en az kitap okuduğum yılı oldu. İş yerinin yoğun olması, iş-ev-sosyal hayat dengesini kuramamam, yeni bir şehirde düzen oturtmaya çalışmak derken kitap okumada en kötü performansımı sergiledim. Her aya bir kitap ortalaması olan bir yıl geçirdim ve resmen kendimden utanıyorum.

O yüzden 2017 yılı için hedefim bayağı yüksek olsa da, nasıl bir tempo içerisinde olduğumu düşünüp hedefimi en kötü haftada bir kitap şeklinde planlıyorum. Bakalım yıl sonunda durumum nasıl olacak?

2017'de yeni ülkeler keşfetmeye hazırlanıyoruz!

Kocamla daha sevgili bile değilken trenle Avrupa'yı gezme planımız vardı. Tabi iki arkadaş olarak neden böyle bir plan yapmışız bilemiyorum da şimdilerde o planı harekete geçirmeyi planlıyoruz. 2017 yılı içerisinde trenle bir tura çıkacağız. Oluşturduğumuz güzergah biraz Balkan ülkeleri, biraz Avrupa ülkelerinden oluşuyor.

Şu an sadece gideceğimiz tarihler, seyahat edeceğimiz şehirler belirli. Gerisi ise tamamen yola çıktıktan sonra belli olacak. Bizim için farklı bir deneyim olacak. Kim bilir belki buradan paylaşırım sizinle tüm deneyimimizi, ne dersiniz?

Yogaya yeniden başlamalıyım!

Yogayla 2015 yılında tanışmıştım. Yıllarca hep başlamak istedim ama bir türlü kısmet olmamıştı. En sonunda başladım ve yogayı çok sevdim. Yogayı sevmemde en büyük sebep yoga hocamdı, hocammış daha doğrusu. Çünkü yoga öylesine yapılabilecek bir şey değil bence. İlk yoga hocam hem yogayı çok seviyor, hem de onu felsefi açıdan özümsemiş biriydi. İstanbul'a taşınınca ilk işim kendime yeni bir yoga merkezi aramak oldu. Sonuçta eve yakın bir tane buldum ve başladım. Ancak hayatımda yaptığım en büyük hatalardan biri oldu. Çünkü gittiğim yer yogaya tamamen ticari şekilde bakıyordu. Hocaların hiçbir derinliği yoktu. O yüzden başladığım yogayı apar topar bıraktım ve orası yüzünden yogadan soğudum.

Şimdi yeni yılda beni yeniden yogayla barıştıracak bir yoga merkezi aramaya koyulmayı planlıyorum. Bilen, gören, duyan, burası çok güzel diyenler beni yeşillendirsin.

İngilizce öğrenmeliyim!

Evet, 30 yaşına geldim ve hala İngilizce bilmiyorum. Ancak insan belirli bir yaştan sonra çok üşeniyor böyle şeylere. Bana kalsa biraz daha ertelerdim de girmek istediğim yüksek lisans programı YDS'den 60 isteyince biraz işi aceleye getirmek farz oldu. Bakalım 2017 bittiğinde bu görevi başarıyla tamamlayabilecek miyim?


Benzer Yazılar

0 Comments