Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Hindistan Cevizi Sütü Nasıl Yapılır?

by - Ocak 31, 2017



Yeniden sağlıklı beslenmeye başlayınca, sağlıklı beslenme ile ilgili yeni yollar, yeni yöntemler keşfetmeye kaldığım yerden devam ediyorum. İlk keşfimiz hindistan cevizi ile oldu.

Hindistan cevizi son zamanlarda popülaritesini arttıran besinlerden oldu. Etinden, sütünden, yağından her şeyinden faydalanıyoruz maşallah. Önce hindistan cevizinin mucizevi faydalarından bahsetmeden olmaz.

%61 lif oranına sahip olması en önemli özelliği. Bu sayede hindistan cevizinden bol bol enerji alırken, glikoz salınımını da yavaşlatıyor. E bu lifler sayesinde sindirim sistemine de epey yardımcı olduğunu unutmamak lazım.


Beslenme düzeninizi, besinlerin glisemik indeks düzeylerine göre belirliyorsanız alışveriş listenizde mutlaka hindistan cevizi olmalı. Çünkü kandaki glikoz düzeyini düşürüp, insülin salgılanmasını azaltmak gibi şahane bir özelliğe sahip. Böylece kan şekerinin saçma sapan düşüp, yükselme durumlarını ve dolayısıyla açlık ataklarını engelliyor.

Kinetin ve trans-zeatinisimli maddelere sahip ve bu maddelerin alamet-i farikası ne diye soracak olursanız, kendileri birer anti-kanserojen. Anti-kanserojen özelliği yanında, bu maddeler sayesinde yaşlanmayı geciktirici özelliği olduğu da hakkında çıkan söylentilerden hindistan cevizinin.

Bağışıklı sistemi için tam bir jokerdir. Antiviral, antifungal, anti bakteriyel ve anti parazitik özelliklerinden hangisini ararsanız bünyesinde mevcut.

Yağ yakımında etkili olan hindistan cevizi, hem bol enerji veriyor hem de karın yağlarının erimesine yardımcı olyor.

Hindistan cevizinin bu kadar faydasını bilip de hindistan cevizini baştacı etmeden olmazdı. Ben de hemen hindistan cevizinin etinden, sütünden, yağından, suyundan nasıl faydalanabilirim diye düşünmeye başladım ve ilk iş olarak sütünden faydalanmaya karar verdim.

Hindistan cevizi sütünü nasıl yapıyoruz?

İnternette denk geldiğim tarifler, bir tane hindistan cevizine 1 litre su şeklindeydi. Ancak eğer istediğimden fazla şeffaf olursa geri dönüşü olmayacağı ve ben biraz yoğun bir lezzet istediğim için doğaçlama davranmaya karar verdim.

Zahmetli hindistan cevizini kırma işlemini atlattıktan sonraki kısımla başlıyorum. Öncelikle hazırlıklı olmak adına 1 litre kadar suyu kaynattım. Ve suyu ılımaya bıraktım. Bu işin en önemli kısımlarından. Sıcak değil, ılık su kullanmamız gerekiyor. Çünkü sıcak su kullandığımızda, bize fayda sağlayacak yağ aistleri, mineraller, vitaminler hepsi ölüp giderlen ve biz elde ettiğimiz sütten gerekli faydayı sağlayamayız.

Suyumuz ılımaya devam ederken, bir hindistan cevizinin 3/4'ünü kullanmaya karar verdim ve bu kadarlık kısmını rondodab geçirdim. İsterseniz rendeleyebilirsiniz de, ben tembellik yapıp rondodan geçirdim. Daha sonra hindistan cevizlerimi ve 2,5 su bardağı ılımış suyu blendera aldım. 5 dakika kadar blenderdan geçirdikten sonra biraz dinlenmeye bırakıyoruz.

Dinlenme süresiyle ilgili internette farklı farklı bilgiler var. Kimisi hiç dinlendirmeden süzüyor, kimisi birkaç kez dinlendiriyor. Ben orta yolu bulup yarım saat kadar dinlendirdim. Böylece biraz daha yoğun olmasını sağladım. Dinlenme aşamasından sonra bir tur daha blenderdan geçirdikten sonra, tülbent yardımıyla süzüyoruz. Süzme işleminden sonra sütümüz hazır.

Benden tavsiye posasını atmayın. Kalan posa toz hindistan cevizi gibi ve bunu hindistan cevizi unu olarak tatlılarınızda kullanabilirsiniz. Ben salatalara, yemeklere ve kahvelerimde kullanıyorum.

Bir hindistan cevizi sütü maceramızın sonuna geldik şimdilik. Bir sonraki aşamamız ise bu sütle şahane bir tatlı olacak.

Benzer Yazılar

0 Comments