Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Türk Mutfağından Diyet Yemeği de Çıkar: Kısır

by - Şubat 01, 2017




Bundan bir süre önce Türk Mutfağı'ndan da Diyet Yemekleri Çıkar isimli bir seferberlik ilan etmiştim. Eh sağlıklı beslenme ve Türk Mutfağı denilince ilk akla gelen yemek kısır oluyor. Tabi bu kısırı nasıl yaptığınızla alakalı. Mesela bol yeşillikli bir kısır tam diyete ve sağlıklı beslenmeye yakışır bir yemek. Öyle annelerimizin günlerde yaptığı bol zeytinyağlı, bol salçalı, bol kalorili kısırdan bahsetmiyorum tabii ki.

Peki nasıl yapıyorum?

Burada tarif verirken bazı tariflerde miktar vermeyi sevmiyorum. Daha doğrusu bazı tarifler için miktar vermek gerekmiyor. Evet, bazı tarifler var tutması için gramı gramına uymak gerekir. Ama kısır yapıyoruz burada miktar çok sorun yaratmamalı. Ben nasıl yaptığımı anlatayım, kaç kişiyseniz miktarına siz karar verirsiniz dimi?

Bulgur olarak esmer, kepekli bulgur kullanıyorum ben kısır yaparken. İşte burada bir miktar söz konusu kısırı kaç kişilik yapıyorsanız kişi başı 1 çay bardağı bulgur kullanıyoruz. Kişi başı 1 çay bardağı koyduğumuz bulguru çukur bir kaba koyuyoruz ve üzerini geçene kadar sıcak su döküyoruz. Üzerini de kapatıyoruz. Bulgurumuzun suyu çekmesini beklerken biz diğer malzemeleri hazırlamaya koyulalım.
Önce kuru soğanımız var. Soğanları küçük küpler halinde doğruyoruz. Bir tavaya kişi başı 1 yemek kaşığına denk gelecek kadar zeytinyağ koyuyoruz ve soğanları da bu tavaya alıyoruz. 1 tatlı kaşığı salça ekliyoruz ve soğanları kavuruyoruz.
Diğer malzemelerimize gelince; yeşil biber, domates, yeşil soğan, maydanoz. Bu kısmı istenildiği şekilde çeşitlendirilebilir. Mesela evde varsa dereotu, salatalık, marul falan da ekliyorum ben kısıra.



Yeşillikleri ve biberi ince ince kıyıyoruz, domatesi de küçük küpler halinde doğruyoruz. Doğrama işlemlerimiz bittikten sonra, suyunu çekmiş bulgurlarımıza geliyor sıra. Bulgurun yumuşayıp yumuşamadığını kontrol etmeyi unutmuyoruz bu arada ara ara. Ben artık bu işe otomatiğe bağladığım için yumuşamasını sağlayacak kadar suyu ekliyiveriyorum hemen.

Bulgurların üzerine önce kavurduğumuz soğanları ekliyoruz ve kaşık yardımıyla iyice karıştırıyoruz. Bu karıştırma işlemi biraz uzun sürüyor, ancak bulgurların hepsi tek renk olana kadar karıştırıyoruz. Bu sırada biraz kimyon, biraz kuru nane, biraz nar ekşisi, biraz pul biber ekliyoruz. Daha sonra biberi ve yeşil soğanı ekliyoruz. Bu aşamadan sonra elimizle karıştırmaya, hatta çok ezmeden bulguru yoğurmaya başlıyoruz. Çünkü biberin o kıtır kıtır hallerini elimizle yumuşatmamız gerekiyor.
Salatalık ve biberlerden sonra yeşilliklerimizi ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz. En son domatesleri ekliyoruz, çünkü domateslerin çok ezilip ölmemesi lazım.
Yanına biraz domates- salatalık söğüşle şahane oluyor. Ancak ben bugün yanına daha değişik bir fikirle geldim. İstenen miktarda lahanayı iki parmak kalınlığında doğruyoruz ve önce haşlıyoruz. Haşlarken suyuna biraz sirke ekleyin. Haşlandıktan sonra ise pul biber, sumak ve ekşi ekleyin. Kısırın yanına şahane oluyor.

Şimdiden herkese afiyet olsun.

Benzer Yazılar

0 Comments