Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Fırında Mücver

by - Şubat 11, 2017



Kabağın türlü türlü halleri var ama en güzel hali mücver hali. En azından ben en çok mücver halini seviyorum. Ancak mücverin içindeki malzemeleri düşününce çoğu zaman pişirmeye de yemeye de vicdanım el vermiyor. Birkaç kez fırında denedim ancak istediğim gibi yapmayı başaramadım bir türlü. Yılmadan devam ettim denemeye ve sonunda istediğim şekilde pişirmeyi başardım.

(Yine malzemeler tarifin içerisinde saklı.)



En temel malzeme olarak 1 tane orta boy kabağımız var. Kabağımızı bir güzel rendeliyoruz ve suyunu sıkıyoruz iyice. Suyunu sıktığımız kabakları çukur bir kaba alıyoruz. Kabaklarımız bir kenarda beklerken, çeyrek demet maydanozu ince ince kıyıyoruz.
Biz maydanozları kıyarken muhtemelen kabak biraz daha su bırakacak. Biz o fazlalık sudan kurtuluyoruz hemen. Kabakların fazla suyundan kurtulduktan sonra kıydığımız maydanozları eklediğimiz kabaklarımızın yanına 1 yemek kaşığı yulaf kepeği, 1 yumurta, biraz tuz, 1 tatlı kaşığı pul biber de ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Bir fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz ve karışımdan kaşık kaşık alıp tepsiye diziyoruz. Ne zaman tarif versem bundan sonrası için biraz tereddüt ediyorum. Çünkü benim fırınım biraz manyak çok hızlı pişiriyor. O yüzden derece ve dakika vermekten çekiniyorum açıkçası. O yüzden siz kendi fırınınıza göre pişirmeyi ayarlarsanız beni çok mutlu edersiniz. Zaten kızarmasından anlıyoruz piştiğini.
Fırından bronzlaşmış bir şekilde çıkartıyoruz ve sonra afiyetle yiyoruz.

Benzer Yazılar

0 Comments