Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Unsuz, Şekersiz Kakaolu Kek

by - Şubat 11, 2017



Sağlıklı beslenmeye çalışmak çabalarımda benim işimi en çok kolaylaştıran olay tatlı sevmemem oluyor sanırım. Tatlı yiyeceklere pek düşkün olmamam beni fazla fazla kalorilerden, ödemlerden kurtarıyor. Ancak biz kadınların her ay başına gelen bir dönem var ki; zaman zaman beni de tatlı tatlı diye ortalığa düşürüveriyor. Bu durum üç dört ayda bir başıma geliyor neyse ki. Yine tatlı tatlı diye dolandığım bir günde unsuz ve şekersiz bir tarif denemek istedim.

(Malzemeler tarifin içerisinde saklı)



Unsuz bir tarif denemek istiyorsanız, onun yerine geçecek kekinize kıvam verecek malzemelere ihtiyaç duyuyorsunuz. Bu gibi durumlarda imdadımıza yetişen iki malzeme var. Birincisi yulaf kepeği, ikincisi olgunlaşmış muz. 1 adet olgunlaşmış muzumuzu iyice eziyoruz, püre haline getiriyoruz.

Yulaf kepeğine geçmeden önce, 2 yumurta ve 1 yemek kaşığı balı mikser yardımıyla iyice çırpıyoruz. Bal ve yumurta homojen hale gelip iyice karışınca yanlarına bir su bardağının dörtte üçü kadar sütü arkadaş olarak getirip çırpmaya devam ediyoruz.

Ardından sıvı karışımımızın içine püre haline getirdiğimiz muzları ekleyip çırpmaya devam ettim. Sıvı karışımla muzlar bütünleşince sıra kuru malzemelerime geldi. 3 yemek kaşığı yulaf kepeği, 2 yemek kaşığı kakao ve yarım çay kaşığı kabartma tozunu ekleyip son sürat çırpmaya devam ettim. Homojen bir karışım elde ettikten sonra bir avuç kadar dövülmüş ceviz ekledikten sonra kek hamurum hazırdı.

Ben kalıp olarak mini kek kalıplarından kullandım. Bu şekilde lokmalık hallerini pek seviyorum keklerin. Siz isterseniz daha farklı bir kalıp kullanabilirsiniz. Kek hamurumu 200 derece fırında 30 dakika pişirdim. Ancak benim fırınım çok hızlı pişiriyor, (ki bu durum çoğu zaman zorluyor beni) siz kendi fırınınızın huyunu suyunu bilirsiniz. Süreyi ve dereceyi kendinize göre ayarlayın.

30 dakika sonra hazır olan keki, biz afiyetle yedik. Umarım siz de deneyip beğenir, hatta bunu benimle paylaşırsınız.

Benzer Yazılar

0 Comments