Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Shirataki Pirinçli Rafine Şekersiz Sütlaç

by - Şubat 14, 2017



Yine sözümü tutamadım, yine sizi çok beklettim biliyorum. Ancak geç olsun, güç olmasın felsefesinden yola çıkarak Shirataki Pirinçli Rafine Şekersiz Sütlaç Tarifi'mi paylaşmak için huzurlarınızdayım.

Bu aralar instagramda storylerimde sık sık market alışverişinde görüyorsunuz. Bulduğum sağlıklı beslenme indirimlerini, ürünlerini hepsini paylaşıyorum. Maksat birilerine faydam dokunsun. Macrocenter benim en sevdiğim marketler sıralamasında ilk üçe oynar her zaman. Çünkü sağlıklı beslenme ile ilgili birçok şeyi rahatlıkla orada bulabiliyorum. En son Macrocenter çıkartmamızda Shirataki pirinciyle tanıştık. İyi ki tanışmışız! Bu tanışmadan midelerimiz çok mutlu mesut oldu. Yıllardır süren sütlaç hasretimiz sona erdi. Yıllardır diyorum çünkü son üç yılda sadece yarım kase sütlaç yemiş insanım ben. Dönem dönem yeme konusunda ne kadar sapıtsam da bazı şeyleri yemeyi bir türlü vicdanım kabul etmiyor. Bu besinlerin başında pirinç geliyor. Mesela yaprak sarması hasretimden de bir ara uzun uzun bahsedebilirim. Ancak bana bulgurla yapılan yaprak sarması tarifleriyle gelmeyiniz lütfen. Yaprak sarması konusunda taklitleri aslını yaşatmıyor üzgünüm.



Gelelim shirataki pirincine, yani "Sihirli Noodle"a. Sihirli çünkü 100 gramda 7 kalori, sıfır yağ, sıfır karbonhidrat, sıfır protein var. Tüm bunların yanı sıra lif bakımından çok zengin. Buğday ve gluten de bulunmuyor içeriğinde. Besin değeri açısından kişiye pek bir katkısı yok ama lifli yapısı sayesinde uzun süre tok tutmayı başarıyor. Makarna olarak farklı farklı şekillerde tüketilebiliyor. Ancak ben daha farklı bir şeklini denemeyi seçtim ve sütlaç yaptım.

Özellikle Dukan Diyeti'nde sık sık kullanılmaya başlanmış bu pirinç.

Shirataki Pirinçli Rafine Şekersiz Sütlaç



Malzemeler

1 paket Shirataki Pirinci (350 gr)
1,5 yemek kaşığı nişasta
3,5 yemek kaşığı bal
3 su bardağı süt
Üzerine tarçın
Sütlaç pişireceğimiz tencereyi alıyoruz. Sütten yarım çay bardağı ayırıp, geri kalanını tencereye boşaltıyoruz. Yarım çay bardağı ayırdığımız sütün, içerisine nişastayı koyuyoruz ve nişasta eriyene kadar karıştırıyoruz. Daha sonra sütün içerisine nişastalı karışımı da ekliyoruz ve ocağın altını açıyoruz. En son balı da ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz.

Bu arada shirataki pirincimizi paketinden çıkarıp güzelce yıkıyoruz. Sulu bir paketle geliyor shirataki pirinci. suyunu süzüp iyice yıkamak gerekiyor. Paketten noodle şeklinde çıkıyor shirataki pirinci. Ben onu küçük küçük kestim yemesi kolay olsun diye.

Süt kaynamaya başladıktan sonra pirinçleri içine ekliyoruz. On dakika kadar kaynatıyoruz. Sütlaçlarımız hazır.



Shirataki pirincinin tadıyla ilgili çeşitli söylentiler var. Normal pirinç gibi yumuşacık kıvam beklemeyin. Al dente makarna sertliğinde bir tadı var. Lezzet olarak pirinçle yapılan sütlaçtan bir fark yoktu. Hatta biz normal sütlaçtan daha çok beğendik diyebilirim.

Benzer Yazılar

0 Comments