Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

İstanbul Günlüğü: Dürüm mü? Tabi ki Basta!

by - Şubat 17, 2017

Basta! Street Food Bar Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato


Yemek yemek eşittir mutluluk mottosu hayatınızın çok önemli bir noktasındaysa sürekli yeni şeyler denemek için can atar oluyorsunuz. İstanbul'a taşınırken bizi heyecanlandıran şeylerden biri de restoran ve tür çeşitliliğiydi. Taşındığımız ilk günden beri çok sayıda deneyimlememiz oldu. Bir süre sonra içlerinde çok sevip her fırsatta gidilen mekanlar oluştu. Bugün onlardan birinden bahsedeceğim size.



Son dönemlerde sokak lezzetleri sokaklardan küçük küçük dükkanlara, şık restoranlara taşar oldu. Sokak lezzetlerini birçok yerin menüsünde görmek beni epey sevindiriyor. Sokak lezzetlerine içten içe o kadar özlem duyuyorum ki, ne zaman bu tarzda bir mekan açılsa açılır açılmaz soluğu orada alıyoruz. Basta! ile yeni açıldığı zaman tanışmıştık. 

Yine bir gün işten çıktığımızda ilk hedefimiz eve gitmekti. Ancak yine tramvay beklerken "ne yapsak, eve gitmesek mi acaba, bugün hiç eve gidesim yok" cümlelerinden sonra kendimizi Kadıköy vapurunda buluvermiştik. Bizim için sıradan bir gündü özetle. Ne yesek diye düşünürken en güvenilir rehberimiz olan Foursquare'e başvurduk. O da anlıyor dilimizden artık bizim, bize hemen Basta'yı önerdi. Henüz yeni açılmış olduğu ve hakkında pek fazla yorum olmadığı için biraz tedirgin olarak da olsa kendimizi mekanda bulduk. 



Yeri çok basit Basta'nın Rexx sinemasının da olduğu Sakız Sokak'ta. Mekana girdiğinizde kendinizi Avrupa'da bir mekana gelmiş gibi hissediyorsunuz. Son derece modern, ferah ve sade bir havası var. İlk bakış olarak tam puan aldıktan sonra, menüsüne göz atıyoruz. Menü olarak karşınıza son derece sade ve kararlı bir menü geliyor. Çeşitli dürümler, humus, günün salatası ve 2 çeşit tatlıdan oluşuyor. Dürüm olarak ise; kuzu, dana, sucuk, tavuk füme ve vejateryen çeşitleri bulunuyor. Benim gözdem sucuk dürüm! Henüz denemedim ama kuzu dürüm efsaneymiş. En kısa sürede onu denemeyi düşünüyoruz. Humus desen tam bir efsane!

Menüsü çok kalabalık olmayan, yapmak istediği kısmı kararlılıkla yapan restoranlara bayılıyorum. Basta'yı sanırım bu yüzden epey seviyorum. Menüsü kalabalık değil ve menüsü şahane. İçeceklerinden bile anlaşılıyor menüdeki her ürüne ne kadar özen gösterdikleri. Mesela ayranına bayılıyorum ben, yoğurdunu özel olarak getiriyorlarmış. Şalgamı ise tam bir efsane. Bir Adanalı olarak size gönül rahatlığıyla öneriyorum. Çünkü şalgamı da Adana'nın meşhur şalgamcısı Ali Göde'nin şalgamı.



Fiyatlar nasıl? Yazının bu kısmına kadar heyecanla geldiyseniz ve bizi nasıl bir hesap karşılayacak diye sorup durmuşsunuzdur. Sizi daha fazla heyecanlandırmadan işin ekonomik kısmına geçiyorum. Dürümler 16-19 lira aralığında. Benzeri menüleri deneyimlemiş biri olarak bize fiyatları gayet makul geldi. Detaylı menüye buradan ulaşabilirsiniz. 

Paris'te eğitim almış, Michelin yıldızlı restoranlarda çalışmış iki şef Kaan Sakarya ve Derin Arıbaş deneyimlerinden doğan Basta! Kadıköy'e yolunuzu düşürmeye değecek bir mekan olmuş. Ayı

Benzer Yazılar

0 Comments