Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tropikal Hindi Burger

by - Şubat 23, 2017



Jamie Oliver izleyip gaza gelenler de bugün. Sırf haberleri izlememek, Türkiye gündeminden uzak mı uzak olmak için neredeyse evde olduğumuz tüm zamanlarda 24Kitchen izliyoruz. Özellikle Jamie Oliver'ın sağlıklı yemekler yaptığı program "Jamie ile Sağlıklı Lezzet Sırları" programını kaçırmadan izliyorum. Tüm Jamie Oliver programlarını izleyip, mutfakta Jamie Olivercılık oynuyorum. Hayaller Jamie Oliver, hayatlar benim arkadaşlar üzgünüm. Şimdi size dün mutfakta Jamie Olivercılık oynadığım bir tariften bahsedeceğim.

Bilen bilir, mutfağa her girdiğimde yapmak istediğim yemekten bambaşka bir şey yapar çıkarım. Dün akşam da aslında amacım, hindi etli bir sandviç yapmakken ortaya bambaşka bir şey çıktı. İlk başta geçen aklıma Jamie Oliver'ın bir köftesinin içine karides koyduğu geldi. "Aaa denesem mi acaba" diye düşünürken, yaklaşık 300 gram kadar hindi etini rondodan çoktan geçirmiştim. Çoğunlukla hindi eti tüketiyoruz biz herkesin aksine. Herkes tatsız tuzsuz kuru olduğunu düşünüyor ama biz severek tüketiyoruz. Buzluktan bir avuç kadar karides çıkardım, onları da robottan geçirdim. Hindi kıymam ve karidesi bir cam kaba aldım. İçerisine 1 yumurta kırdım. 1 yemek kaşığı mısır unu ve 1 tatlı kaşığı toz mozarella peyniri de ekledim. En son 1 tatlı kaşığı kajun baharatı da eklediğimde hazırdı hamburger köftem. Köftelere şekil verip ızgaranın üzerine yavaş yavaş pişmesi için bıraktım.

Tarifin buradan sonrası herkese hitap etmeyebilir baştan uyarayım. Biz yemekte tatlı, ekşi, acının bir arada olmasını çok seviyoruz. O yüzden ananası ve birçok meyveyi yemeklerde sık sık kullanıyorum. Dünün hamburgerinde de aynı şekilde tercihlerim oldu. Normal patatesi glisemik indeksi yüzünden neredeyse hiç yemiyoruz. O yüzden bu ara tatlı patatese bayağı taktık. Epey bir aradım bir ara ama tatlı patates bulamamıştım. Geçenlerde pat diye Carrefour'da bulunca çocuk gibi sevindim resmen.

Tatlı patatesi, baharatladım kekik ve kajunla ızgara tavada 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile pişirdim. Ananası ve hellim peyniri de ızgaraya pişmesi için bıraktım. Izgarada hindi burger köftelerim, ananas ve hellimlerim pişerken; diğer yanda ızgara tavada da tatlı patatesler pişiyordu. Onlar pişerken yarım avokadoyu küçük küçük dilimledim, ezdiğim sarımsak ve yarım limon suyuyla harmanladım.

Tüm malzemeler piştikten sonra, hamburger ekmeğine sırasıyla önce avokado salatasını koydum. 1 çay kaşığı kadar hardal ekledim üzerine. Sonra sırasıyla ızgara ananas, burger eti, ızgara hellim peyniri, hindi füme ve en son tatlı patatesi koydum. Üzerine diğer ekmekle kapadım ve sonuç bu şekilde oldu.

Bu arada ekmekleri, Carrefour'dan alıyorum. Carrefour'un içinde fırını olan büyüklerinde böyle çeşit tam buğdaylı, ekşi mayalı ekmekler var. Genelde tüm ekmekleri oradan alıyorum ben. Çünkü çevremde bulabildiğim en sağlıklıya yakın ekmekleri orada buluyorum.

(Besin değerleri yaklaşık olarak hesaplanmıştır.)

1 porsiyonda:

467 kalori
43,2 karbonhidrat
73,35 yağ
10,46 yağ

Bir Jamie Olivercılığın sonuna geldik. Bir sonrakinde görüşmek üzere. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun. Deneyenlerin fikirlerini bekliyorum.

İnstagram: cipsyiyemeyenkiz

Benzer Yazılar

0 Comments