Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Tam Buğdaylı Kuru Domatesli Ekmek

by - Mart 01, 2017



Bir dönem ekmek yapmaya feci takmıştım. Sürekli evde kendi ekmeğimi yapmaya uğraştım durdum. Bir süre sonra bu konuda bayağı ilerlemiştim ki, bıraktım ekmek yapma işlerini. Geçen hafta sonu, pazar kahvaltısında biraz şımarıklık yapalım dedik. Ancak yine vicdanım çok çok kalorilere razı olmayınca, fırından alacağımızdan daha az kalorili ama daha lezzetli bir ekmek yapmak için kolları sıvadım.

Sonuç olarak ortaya hem pratik, hem de çok lezzetli bir ekmek çıktı.
Ön hazırlık olarak, 6 kuru domatesi sıcak suya ıslıyoruz. Kuru domates kahvaltılarda benim en çok sevdiğim yiyeceklerin başında geliyor. Kuru domatesler yumuşayıp pamuk gibi olmak için sıcak suda beklerken, 10 tane kadar yeşil zeytini ayıklayıp kıyıyoruz bir güzel.



Bu sırada domateslerimiz yeteri kadar yumuşuyor ve domatesleri de kıyıyoruz. Domates ve zeytinden olan karışıma 3 yemek kaşığı lor peyniri, 1 tatlı kaşığı çörekotu ve 1 yemek kaşığı kekik de ekliyoruz. Malzemeleri kaşık yardımıyla iyice karıştırdıktan sonra, 3 su bardağı tam buğday unu, 1 su bardağı süt ve bir paket kabartma tozunu da ekliyoruz ve hamurumuz hazır. Sonrası fırın, her fırının pişirme süresi fark ettiği için siz kendi fırınınıza göre ayarlarsınız pişme süresini.

Her seferinde fırınla ilgili aynı şeyi söylüyorum ama internetten bulup denediğim tarifler de en çok fırın konusunda sıkıntı yaşadım. Çünkü gerçekten her fırının pişirme süresi farklı oluyor. O yüzden siz bilirsiniz fırınınızın huyunu, suyunu. Ona göre de ayarlarsınız derecenizi.




İçerisindeki una aldanıp çok kalorili diye düşünmeyin. Bir dilimi tek başına çok doyurucu oluyor. Yaptığım ekmeği neredeyse üç günden fazla yedik biz. Çok da beğendik. Sizler de deneyince fikirlerinizi benimle paylaşmayı unutmayın olur mu?

Benzer Yazılar

0 Comments