Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

If It Fits Your Macros (IIFYM) Diyeti Nedir?

by - Mart 06, 2017




Ocağın 2. haftasında başlamıştım diyete ve sağlıklı beslenmeye. O günden bugüne kadar da 6.1 kg ile vedalaştım. Diyet Günlüğü'mü paylaşırken, onu neden yiyorsun, bunu yeme gibi uyarılarla karşı karşıya kalıyorum. Bu uyarılar gittikçe artınca ben de nasıl bir beslenme sistemini benimsediğimi açıklama ihtiyacı hissettim.

If It Fits Your Macros (IIFYM)

Benim gibi sürekli aynı şeyleri yemekten sıkılan vücut geliştirmeciler tarafından bulunan bir sistem IIFYM. Günlük almanız gereken protein, yağ, karbonhidrat miktarına göre istediğinizi yiyebilmenizi sağlıyor. Bu şekilde anlatılınca "aaa çok basit" izlenimi yaratıyor farkındayım. Ancak iş o kadar basit değil. Şöyle ki ağzınıza attığın her yiyeceğin tüm besin değerlerini bilmeniz gerekiyor. Ve resmen lokmalarınızı saymanız gerekiyor. Birkaç yıl önce kalori sayarak epey kilo vermiştim, o zamanlardan yediğim her lokmayı saymaya alışkınım. Bir süre sonra insanı manyak yapıyor zaten ve kalori saymadan diyet yapsanız da farkında olmadan saymaya devam ediyorsunuz. O yüzden kalori saymayı asla bırakamadım ama aldığım kalori daha az dert etmeyi öğrenmiştim. Şimdi yeniden lokmalarımı saymaya başladım özetle.

Bu diyetin en güzel yanı yaptığınız kaçamaklardan sonra vicdan azabı duymamanız. Ancak kaçamakların da miktarı önemli. Yani o gün canınız pizza istiyor olabilir, yiyebilirsiniz de. Diyet buna izin veriyor. Ancak bir oturuşta üç dilim değil bir dilim yiyebilirsiniz.

IIFYM uygulayabilmek için diyetle bilinçli uzun süre geçirmek gerekiyor. Eğer ki beslenmenizin temelinde sağlıklı beslenme yoksa bu sistem size uymayabilir. Sadece her şeyin kalorisini sayıp, içerik olarak sağlıksız şeyler tüketmek size bir süre sonra tartıda artıyı gösterebilir. Diyet yapmadığım dönemlerde bile sağlıklı beslenmeye dikkat ettiğim için bana en uygun diyet haline dönüyor IIFYM.

Çeşitli diyetlerle ve beslenme programlarıyla uzun süre geçirdikten sonra, bana en uygun olan programın IIFYM olduğunu keşfettim. Zaten esas amacımın sağlıklı beslenmeyi öğrenmek olduğunu sağır sultan bile duydu. Kilo vermek tabii ki ilk amacım, ancak ikinci amacım da sağlıklı beslenmeyi öğrenmek, üçüncü amacım ise kendimi diyet psikolojisinden uzak tutarak kilo vermek.

Bu üç amacı bir araya getirdiğimizde, bu diyet sistemi benim için biçilmiş kaftana dönüşüyor. Peki bu sisteme geçiş için neler yaptım?

Öncelikle telefonuma bir kalori sayan uygulama indirdim. Artık yediğim her lokmayı sayıyorum. Uygulamaya giriş yaptığınızda; uygulama size ne kadar sürede kaç kilo vermek istediğinizi soruyor ve ona göre günlük alabileceğiniz kalori miktarını belirliyor.

İkinci adım olarak mutfağınızı komple sağlıklı yiyeceklere çevirmeniz gerekiyor. Ben bu aşamada pek sıkıntı yaşamadım. Çünkü uzun zamandır alışverişlerimde sağlıklı besinleri almak en dikkat ettiğim konulardan biri haline geldi.

Bundan sonrası sizin iradenize, yeme düzeninize bağlı. Ben bu düzenle canımın istediği her şeyi yiyip ardından uygulamanın haftalık olarak belirttiğinden daha fazla kilo veriyorum. Ve hayatımda ilk kez diyet yaparken, kendimi diyet yapıyormuş gibi hissetmiyorum. Eskiden her başladığım diyetlerde canım sürekli bir şeyler ister, günlerce kendimi sıkar, devasa bir kaçamakla diyeti heba ederdim. Artık bunların hiçbiri olmuyor. Canımın istediği her şeyi minik dozlarda alıp gün içerisinde veya o hafta içinde dengeleyerek yoluma devam ediyorum.


Benzer Yazılar

0 Comments