Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Juitox ile 3 Günlük Juice Cleanse Deneyimim

by - Mart 09, 2017




2017 kararlarının ardından Ocak'ın ikinci haftasında başladığım diyet, hayatımda ciddi değişimlere sebep oldu ve olmaya da ışık hızıyla devam ediyor. Bu kez diyete başlamadan önce aldım kendimi karşıma ve "bugüne kadar neden bu kadar çok kilo alıp verdin sen bakalım" diye azarladım bir güzel önce. Sonra kendime ceza verdim, "nerede hata yapıyorsun otur bul kendi kendine" dedim. Nerede hata yaptığımı uzun uzun düşündüm. Kendimi bir güzel azarladım "kendine gel bebeğim" diye hırpaladım birazcık da. Çünkü artık 30 yaşına gelmiştim ve neredeyse yaşım kadar verilecek kilom vardı. Yıllardır kilolarımın sebebi hastalığım diye kendimi kandırdığım yetmiş de artmıştı bile. Sonunda itiraf ettirdim kendime. Çünkü tüm kilolarımın sebebi boş boğazlılığım, o içilen rakılar şalgamlardı. Oh bir rahatlama gelmişti sonunda! Şimdi harekete geçme zamanıydı. Duracak, kaybedecek vaktim yoktu. Üstelik son bir kez daha diyet girişiminde bulunacak sabrım ve cesaret vardı. Bunu iyi kullanmalıydım. Özetle tüm şartlar olgunlaşmıştı, daha ne duruyordum yerimde?

Artık evrenin karşısında tüm hatalarından gerekli dersleri çıkarmış, kara tahtaya tüm hatalarını 100 kez yazmış Rahime vardı. Kim tutabilirdi beni? Başladım diyete, bir buçuk ayda beş kilo ile de vedalaştım çabucak. Sonra o an geldi ve vücudum yağlarına tutunmaya, sahip çıkmaya karar verdi. Günler geçiyordu, tartı milim yerinden oynamıyordu. Bir şeyler yapmalı yağlarına tutunan vücudumu kendine getirmeliydim. Buradan sonrasını zamanında şiddetle karşı çıktığı Juice Cleanseden bahsedecek Rahime'ye devrediyorum.

Ne yapsak, ne yapsak bu tartıyı yerinden oynatsak diye düşünürken içimdeki çılgın kadın "neden Juice Cleanse yapmıyorsun" diye sorular sormaya başladı. Ne zaman bu çılgın kadını dinlesem başım belaya girer. Neyse ki bu kez öyle olmadı. Çok şükür! Nasıl mı?



İçimdeki çılgın kadını dinleyip Juice Cleanse araştırmaya başladım harıl harıl. Bugüne kadar juice cleanse ile ilgili insanların sürekli çok kilo verdiğinden bahsettiğini duymuştum. Oysa işin aslı öyle değilmiş, neden hepimize söylemiyorsunuz? Juice Cleanse olayının arkasında daha büyük bir felsefe, daha büyük bir olay varmış. Juice Cleanse gerçekten bir arınma imiş! Hepimizi canından bezdiren şehir hayatı, hava kirliliği, stresten kurtulmamıza arınmamıza yardımcı oluyor bu sistem. Bi' nevi vücudumuza reset atıyoruz. Araştırmaya devam ettikçe kilo vermekten çok bu kısımları çekici gelmeye başladı.

Araştırdıkça benim için artı olan bir yönünü daha öğrendim. Midemde hem gastrit, hem de reflü olduğu için birçok yeşillik, sebze ve meyveyi tüketemiyorum. Bu besinleri tüketemediğim için onlardan alacağım faydalı enzim, vitamin ve minerallerden mahrum kalıyorum. Juice Cleanse sayesinde o besinlerle olan hasretime biraz son vermiş olacaktım. Biraz araştırmanın ardından gözü kararttım ve 3 günlük bir arınma yapmaya karar verdim. Artık girmiştim bir yola dönüşü yoktu. Eh bu yolda yoldaş olacak iyi bir Juice Cleanse serisine ihtiyacım vardı ve kararımı Juitox'tan yana verdim. Juitox ile ilgili beni en etkileyen kısım, kilo vermekle ilgili benimle aynı yollardan, aynı deneyimlerden geçmiş olmaları oldu. Çünkü hassas diyetim onu anlayacak birilerine ihtiyaç duyuyordu.

Kısa bir araştırma sonucunda 3 günlük Bride's Best Friend paketinde karar kıldım. Her diyet gibi buna da Pazartesi başlamaya karar verdim. Ancak bu pek sağlıklı bir karar değilmiş. Bu tarz bir etkinlik için en ideal zaman hafta sonuymuş. Eğer bu tarz bir detoksa karar verirseniz cumadan pazara 3 gün belirleyebilirsiniz.

Juice Cleanse yapmaya karar verdin, gönder gelsin başlayayım gibi bir durum yok. Öncesinde vücudunuzu bu 3 günlük sürece hazırlamış olmanız lazım. O yüzden arınma önce yapmanız gereken birkaç hazırlık var.

Yapmalısın

-Ana öğünlerinde sebze ve meyve ağırlıklı beslenmelisin. Örneğin: Çiğ veya haşlanmış sebze yemekleri, sebze çorbaları ve meyve salataları ideal bir seçim olabilir. Ayrıca haşlanmış baklagiller ve tam tahıllı gıdaları tercih edebilirsin. Örneğin: Baklagil olarak nohut, mercimek, fasulye, bezelye, börülce ve tam tahıllı gıda olarak yulaf, tam buday, kara buğday, kinoa, esmer pirinç yiyebilirsin.
-Ara öğünlerinde ise az miktarda badem, ceviz, kabak çekirdeği, kurutulmuş kayısı ve erik tüketmelisin.
-Günde en az 2 litre su içmeni tavsiye ediyoruz.
-Kısaca alkali beslenmeye özen göstermelisin.

Yapmamalısın

-Kahve ve siyah çay tüketimini azaltmalısın, mümkünse sonlandırmalısın. Kafeini bırakmak genellikle en zorudur ve azaltmak için gerekli adımlar atılmamış ise arınma süresince baş ağrısı yapabilir. Alkol tüketimini mutlaka sonlandırmalısın.
-Basit karbonhidratlı ürünlere, beyaz unlu gıdalara, beyaz pirince, şekere ve işlenmiş gıdalara vücudunun ihtiyacı yok çünkü bunlar bölgesel yağlanmanın ve zamanla karaciğerin fonksiyonlarını yerine getirememesinin başlıca sebepleridir.

Açıkçası öncesinde ben tüm bunlara çok dikkat etmedim. İlk gün biraz zorlanmamın sebebi de sanırım bunlara dikkat etmemem oldu. Burada yine Pazartesi başlamaya karar vermenin ne kadar yanlış bir karar olduğunun altını en renkli kalemlerle çizmek istiyorum. Hafta sonu genelde hepimizin sapıtma günleri olduğu için, pazartesiye başlarken biraz zorlanmıyor muyuz_ Her pazartesi tartıya çıkmaktan korkmuyor muyuz?



Ve sonunda beklenen gün gelip çattığında sevimli şişecik juicelarım karşımdaydı. Üzeri sevimli şekilde numaralandırılmış 6 tane şişe. Bir günlük öğünlerimin tamamı. İlk açlık sinyali ile içmeye başlıyorsunuz. Daha sonra belirli aralıklarla, akşam saat 8'den önce tüm şişeleri bitirmeniz gerekiyor. Ben şişeleri yavaş yavaş içtiğim için, tüm gün boyunca bir şişeyi bitirip hemen diğerine geçtim. Ancak siz şişeyi birkaç dikişte içebilirseniz, şişeler arasına 2-3 saatlik aralar koyabilirsiniz. Şişelerin içeriklerinde neler var?

1. şişenin adı Sexy Green; kara lahana, ıspanak, marul, maydanoz, salatalık, kereviz sapı, yeşil elma, limon ve zencefilden oluşuyor.
Detoks suları düşünüldüğünde her daim insanlara en korkutucu gelen bu yeşil renkte olanlar oluyor. Hiç önyargılı olmaya gerek yok. Çünkü yeşil renkli olmasına rağmen, gayet lezzetli, gayet içilebilir.

2. şişenin adı Bahamas; ananas, elma, limon ve naneden oluşuyor. Bir ananas delisi olarak içlerinde en sevdiğim, en severek içtiğim Bahamas oldu.

3. şişenin adı Refreshingreen; yeşil elma, salatalık, nane, limon ve zencefilden oluşuyor. Bu da gayet lezzetli içilebilir bir yeşil.

4. şişenin adı Cleanse Master; limon, agave, acı biber ve alkali sudan oluşuyor. Rengi tatlı bir kırmızı olan Cleanse Master'ın kendi bana o kadar tatlı gelmedi. Hatta altı tanesinin içerisinde içmekte en çok zorlandığım, ilk gün şişenin tamamını içip diğer günler yarısına zor geldiğim bir çeşit oldu.

5. şişenin adı Sweet Snack; pancar, elma, limon ve zencefilden oluşuyor. Muhtemelen birçok kişinin seveceği bu karışım beni pek memnun etmedi. Etmeme sebebi ise kendisi aşır aşırı tatlı ve ben tatlıyla arası pek iyi olmayan bir insanım. Ancak içmem diğerlerine göre biraz uzun sürse de şişelerin tamamını bitirdim.

6. şişenin adı Original Almondbadem ve alkali sudan oluşuyor. Bildiğimiz badem sütü, günü yumuşak bir şekilde bitirmenize sebep oluyor.

Bu 3 gün nasıl geçti?

Açıkçası biraz zorlandığımı itiraf etmek istiyorum. Ancak sorun açlık değildi. Kesinlikle hiç açlık hissetmiyorsunuz. Hatta bayağı bayağı tok hissediyorsunuz. Ancak daha önce dediğim gibi hafta sonu bu işe girişmek mantıklı bir düşünce olur. Ben pazartesiden çarşambaya yaptım ve iş tempom yüksek olduğu için epey zorlandım. Öğleden sonra tüm enerjimi kaybediyordum. Özellikle kahvesizlik beni çok zorladı. Kahve içmeden güne başlayamayanlar kulübünün en baş üyesiyim çünkü.



Çok fazla açlık hissetiğiniz anlar oluyor. Bunun gün içerisinde yerine getirmediğimiz çiğnemeyle beslenme ihtiyacından doğduğundan bahsediliyor. Bu gibi durumlarda; havuç-salatalık-elma yiyebilirsiniz, yağsız tuzsuz sebze çorbası içebilirsiniz veya yarım avokado yiyebilirsiniz. Ben ilk gün çok yoğun yaşadım bu duyguyu ve yarım kase sebze çorbası içtim. İkinci gün ise bir tane muz yedim.

Bunu yapma amacımız; sağlıklı yaşam için gerekli olan vitamin, mineral ve enzim depolarımızı yeniden doldurmak. İşte detoks yaparken bunu tamamen hissediyorsunuz. Günü bitirdiğinizde midenizdeki o rahatlama hissini sonuna kadar hissettiriyor bunu size. Yaptığınız süre içerisinde daha dinlendiren uykular uyuyorsunuz. Bu benim için önemli bir özellikti. Çünkü ben aşırı uykusuzluk çeken bir insanım. Uyuduğum zamanlarda da uyku kalitem çok düşük. Ancak detoks yaptığım dönemde çok az uyumama rağmen dinlendiren uykular uyudum bu süre zarfında. Benim için iyi olan bir özelliği de şöyleydi; vücudumdaki değerlerim biraz sıkıntılı olduğu için ben iki gün et yemesem anında ağzımda yaralar çıkmaya başlıyor, bu 3 gün boyunca içtiğim juicelar vücudumun ihtiyacı olan her şeyi sağlamış olacak ki hiç böyle bir durum yaşamadım.

Biraz halsiz düşerek bu 3 günü tamamlamış olsam da, bedenim için iyi bir şeyler yaptığımı iliklerimde hissettim. Bu 3 günün sonunda attığım ödemlerle de olsa 1,6 kg'a tartıda veda ettim. Ancak kendimi acayip hafiflemiş hissettim. Bu arada eğer siz de 1 günlük Juitox Detoksu kazanmak isterseniz instagramdaki çekilişe katılabilirsiniz. Linki aşağıya ekliyorum:


İnstagram da Juitox Çekilişi Var. Koşun! Koşun!

Benzer Yazılar

0 Comments