Instagram

Slider Widget

5/Featured/slider
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sevdiğim 10 Seyahat Blogu

by - Temmuz 11, 2017



Yaklaşık on yıldır blog yazıyorum. Şu an okuduğunuz blogum, beni tanıdığınız o uzun soluklu blogtan sonra, en üzerine titrediğim blog bu oldu. İlk açtığım blogumu kapattıktan sonra bir süre ara verip, birkaç denemeden sonra son bir yıldır düzenli iki blog yazıyorum. Birisi burası, diğeri ise dizilerden filmlerden bolca bahsettiğim Sıkılmak Bir Sanattır var. Yine konuya bir türlü giremediğim uzun bir girizgahla sizlerleyim sayın okuyucular. Buradan alıp konuyu alakalı olduğu noktaya bağlamaya çalışıyorum bir, iki, üç.

Uzun yıllardır blog yazdığımı vurgulama sebebim, yıllardır nerede yazarsam yazayım Cips Yiyemeyen Kız olarak benim takip eden insanlar var. Onların hep destek olması hep çok duygulandırıyor beni. Benim gibi bir fani için çok güzel bir duygu bu durum inanın bana. Yazdıklarım, paylaştıklarım, önerdiklerimi takip ederken benden çoğu zaman takip ettiğim blogları da paylaşmamı istiyorlar. Özellikle son zamanlarda seyahat üzerine yoğunlaştıktan sonra, sık sık takip ettiğim seyahat blogları soruluyor. Ben de bugün o takip ettiklerimden en sevdiklerimi minicik bir liste yapmak istedik. Defterler, kalemler çıkarılsın tüm bu bloglar sıkı takibe alınsın! 

(Belirli bir öncelik sırası o birinci, bu üçüncü gibi bir sıralama yok. Kullandığım reader uygulamasının sırasına göre paylaşıyorum.)




Neslihan ve Orkun çiftinin bol gezmeli, gezdirmeli blogu Gezgin Çift. Yoğun iş hayatlarına "yetti be" diyerek son verdikten sonra, dünyayı dolaşmaya başlamışlar. Üstelik gittikleri, gezdikleri yerleri daha sonra tur olarak size de gezdiriyorlar.


 
İçlerinde en yenisi Burada Hava Güzel. Seyahat blogundan daha fazlası aslında onlar. Hem bir başka ülkeye göç, hem de başkalarının seyahat ve göç deneyimlerini paylaşıyorlar.









Çocuğum olmadığından mütevellit anne-çocuk gezi blogları beni pek sarmıyor. Ancak içlerinden çok kişinin bilmediği bir tanesini ben çok seviyorum. Lulu's Life çocukla seyahati en güzel anlatan blogların başında geliyor.





Sadece benim değil birçoğunuzun en sevdiği seyahat bloglarından OitheBlog. Kabul edelim gittikleri her yeri kendilerina has üsluplarıyla anlatmalarına bayılıyoruz. O yüzden hepimizin en keyifle okuduğu seyahat bloglarının başında geliyor OitheBlog. Üstelik seyahat bloglarında bulunan standart başlıkta yazılar dışında, daha alternatif başlıklarda içerik üretmeleri daha çok hoşuma gidiyor. Bknz: Barselona'da Alışveriş: Kısa Sürede Beş Parasız Kalma Rehberi, Aileleri Kızdırmaya Geldik: Küba'da Evlenmek ve Küba'da Balayı gibi.





Baya İyi'yi benim gözümde diğer seyahat bloglarından ayıran en önemli özellik gezdikleri yerleri, masalsı bir dille anlatmaları. Okurken bir masal dinler gibi oluyorsunuz. 





En öğretici seyahat blogu ödülünü hep Biz Evde Yokuz'a verirdim ben olsam. Çünkü bir gezi planlamak isteseniz, aradığınız her cevabı onlar da bulabiliyorsunuz. Benim için artı bir özelliği de öyle herkesin gitmediği yerlere de gitmeleri ve bizim haberimiz olmasını sağlamaları.




Seyahat blogu dendiğinde hep ülke ülke gezmek gelir insanların aklına ama şimdiye kadar olan önerilerimden o çok bilindik gezgin bloglarını çok takip etmediğimi görmüşsünüzdür. Çünkü ben bir yandan seyahat, diğer yandan mekan önerilerine çok önem veriyorum. Gidilen yerlerdeki mekan önerileri en önem verdiklerimden. Mekan önerisi söz konusuysa en güvendiğim isim tabii ki İko Keşifte. Gittiği yeri sevmediyse sevmediğini açık sözlülükle söyleyen blogger bulmak zor bu devirde.





Hem gezdim tozdum, hem yedim içtim yazıyorum blogu Hayat Yiyince Güzel. Üstte yer alan sekiz tane ile aynı özelliğe sahip, onu şahsına münhasır yapan Yesempatik'in gittiği ülkeleri anlattığı mizahi dil. Ben her yeni yazısını dört gözle bekliyorum şahsen, çünkü okurken çok eğleniyorum. Eğlenirken bilgilenme kısmını da aradan çıkarmış oluyorum.





Benim için seyahat bloglarının anası Elif'in blogu. Çünkü kendisi ilk takip ettiğim seyahat blogu ve yıllardır sayesinde bir sürü yeri okuyarak gezmiş oldum. 





Küçük Martha'yı ilk arabayla Yunanistan'ı gezdikleri yazılarıyla keşfetmiştim. Adım adım bu şekilde gezme fikri çok hoşuma gitmişti. Blogunu karıştırdıkça hafta sonu kaçamaklarını epey sevdim.

Benzer Yazılar

0 Comments